sobota 12. listopadu 2016

Perfektní rýže, která se nedá zkazit. Komu se to přecejen povede, nechť se ozve :-)

perfektní rýže

Rýže, drahouškové! Nikoho asi nepřekvapí, že se v Anglii jí rýže, stejně jako u nás. S jejich zálibou v indické a čínské kuchyni by to ani jinak nešlo.

Musím vám k té rýži něco říct.Ach jo.

Myslím, že mi vaření docela jde. Začala jsem někdy kolem 13 let, což už je… děsivě moc let zpátky. Vařím všechno možné, hltám inspiraci z celého světa. O to méně uvěřitelné je, že do loňského roku existovalo jídlo, které se mi NIKDY nedařilo. Ano, tušíte správně. Rýže. Pitomá rýže, kterou zvládně každej! Jsem si říkala. A ono ne a ne. Moje máma třeba dělá skvělou rýži, která se vždycky povede. A – já nevím, ale v tom snad musí být nějaká magie – byť jsem to mnohokrát zkoušela PŘESNĚ podle jejích instrukcí, moje rýže byla vždycky buď tvrdá nebo rozblemcaná nebo připálená, případně všechno dohromady.

A pak přišel ten den. Nedlouho po tom, co jsem potkala svého Angličana, jsme tak stáli v mé kuchyni, já jsem se chystala vařit něco s rýží a on že zná blbuvzdornou metodu, která vždycky funguje a rýže je skvělá. No tak se předveď, chlapče! Předvedl. Od té doby jsem rýži jinak nevařila, a moje kuchyňská noční můra je pryč.

Takže – většina z vás s rýží asi nemá problém. Pokud je ale na tom někdo jako já, může se mu dnešní tip hodit. Protože to, co dávám do placu, je prostě


PERFEKTNÍ RÝŽE (2 porce)


200 ml rýže – nejlépe basmati
400 ml vody
špetka soli
půl lžičky oleje

Odměříme vodu a v rychlovarné konvici přivedeme k varu. Mezitím dáme rýži, olej a sůl do hrnce s nepřilnavým povrchem a mícháme asi minutu na prudkém ohni. Potřebujeme získat velmi horkou, ale ne ještě zbarvenou rýži. Pak stáhneme plamen na minimum, přilijeme vařící vodu, rychle zamícháme a přikryjeme pokličkou. Nastavíme budík na 20 minut a můžeme se zatím věnovat, čemu chceme. Rozhodně neotvírat a nemíchat! Poté vypneme, sundáme pokličku, necháme odejít páru, načechráme vidličkou a máme naprosto dokonalou rýži.

Kdo nevěří, ať to vaří!

PS: Pokud vám nějaká zbyde, však vy už víte, co s ní .


Žádné komentáře:

Okomentovat