neděle 30. října 2016

Když musíš, chřest z Peru koupíš. Chřest se ztraceným vejcem a parmezánem

chřest se ztraceným vejcem a parmezánem


Jak už jsem vám prozradila tady, miluju pořady o vaření. A se mnou i spousty Britů, takže si na jejich nedostatek nemůžu stěžovat. MasterChef UK, The Great British Bake Off, pořady s Marry Berry, Hairy Bikers, Jamesem Martinem a spousta dalších. Ač se mi to neříká lehce, musím přiznat, že mají povětšinou mnohem lepší úroveň než podobné pořady v ČR. Ach jo. Ale! Proč to vlastně píšu. To vám tak koukám na jeden takový program – konkrétně Yes Chef, kde soutěží kuchaři amatéři spolu s profesionály – a jedna drobnost mě tak navnadila, že jsem vyrazila nakupovat a další den se vařilo. Já naprosto miluju tyhle jednoduché věci, které máte za chvilku hotové a přitom tak plné vyvážených chutí! Normálně chřest v říjnu nekupuju (byl z Peru), ale tentokrát jsem si nemohla pomoct. A stálo to zato, to je jistá věc. Zde prosím...

 

CHŘEST SE ZTRACENÝM VEJCEM A PARMEZÁNEM (2 porce)


balíček zeleného chřestu
sůl a pepř
máslo
2 velká vejce pokojové teploty
ocet
hoblinky parmezánu
opečený toast k podávání
navíc: mísa se studenou vodou a kostkami ledu

Jak se vaří chřest asi víte. Odlomit tužší konce, zbytek uvařit ve slané vodě. Netrvá to dlouho, zkoušejte špičkou nože, a až bude nejširší část měkká, rychle slít a šup s ním do ledové vody. To pomůže zachovat krásně svěží zelenou barvu. Teď vejce. Nejspíš taky víte, jak na ně: jen zlehka se vařící voda s trochou soli a octa, opatrně rozklepnout vejce, vařit cca 3 minuty, aby byl bílek tuhý a žloutek naopak krásně tekutý. Vyndat děrovanou lžící, případně okrájet cancoury bílku. Mezitím rozpustíme v pánvi trochu másla a rychle na něm prohřejeme okapaný chřest. Naaranžujeme na talíř, na chřest vejce, parmezán, trochu pepře. Toť vše! A je to paráda, uvidíte. Toast k tomu doplní křupavost.


Žádné komentáře:

Okomentovat